År i branschen är ingen kvalitetsstämpel!

September 30, 2020

"Vi har många år i branschen = assistans i toppklass".

Det är många inom assistansbranschen som skyltar med antal år de varit aktiva och hur de på så sätt kan utlova en assistans i toppklass. Man skyltar med "nöjda kunder" och lovord om att "vi har den bästa assistansen för dig". Det är så klart inte så konstigt, alla branscher gör på det sättet och så ska det väl få vara. Vi ska inte slå oss på bröstet här genom att säga att vi är bättre än någon annan, men vi vill visa svart på vitt, hur vi står oss i branschen, och det på ett enkelt sätt. Även om vi är mindre än de stora bjässarna, så är Passal Assistans en verksamhet att räkna med.


Letar man runt bland olika assistansbolag hittar man allt sällan en konkret rapport om hur bra kvalitet det vardagliga arbetet håller. Detta tycker vi borde vara ett krav på dagens assistansbolag och assistansanordnare. En kund som står i begrepp att byta eller välja ett assistansbolag behöver och vill veta vad det är hen kan förvänta. Oavsett om du besöker ett spa, köper nya skor eller testar en ny maträtt. Frågor som, "Hur bra är den?", "Hur många år kan jag använda dem?" eller "Hur god är den?" dyker lätt upp och dessa frågor ska kunna besvaras. Så hur kvalitativ är assistansen hos Passal? 

"Vi vill fira våra 20 år i assistansbranschen men inte luta oss mot det."


Vi har tillsammans kommit fram till att vi har ett ansvar att kunna redovisa det vi vill säga och skylta med. Som sagt, vi vill visa hur nöjda kunder vi har och om hur bra Passal Assistans är på just personlig assistans. Detta för att underlätta valet för potentiella kunder, men också visa för nuvarande kunder hur andra, likt dem själva, tycker att det vardagliga arbetet fungerar hos Passal. Så hur gör man det då lättillgängligt och enkelt att ta till sig?

Ett smakprov på Passal Assistans statistik för det vardagliga arbetet.

Vi vill stå för högkvalitativ personlig assistans och att Passal finns vid din sida genom livet. Genom att vara transparenta visar vi alla sidor av oss, det fina och mindre fina. Som exempel ser man på grafen här ovan att många områden är riktigt bra, men att exempelvis iinformationen från oss kan bli mycket bättre. Och detta är någonting vi nu arbetar mer aktivt med sedan vi fick den här rapporten till oss.

Vi släpper en totalrapport av vår kundundersökning under Oktober månad.

För att leva upp till det vi vill se mer av från andra assistansbolag så kommer vi presentera vår NKI (Nöjdkund Index) för 2020. Detta sker under oktober månad och det syftar på att ge en mer transparent bild av vår verksamhet och som assistansbolag. Vi hoppas att detta kommer ge värde till anställda, nuvarande och potentiella kunder för att se hur vi presterar och vad vi kan förbättra.

Håll ögongen öppna för rapporten under oktober månad! 

/Team Passal

Enkelt val, lätt byte.

Vad innebär det att ha sin assistans hos Passal? Läs mer om vårt sätt att assistera, hur du byter eller väljer Passal som assistansbolag.

Lirar dina värderingar
ihop med våra?

En god arbetsplats mår alla bra av. Känner du att vår arbetsfilosofi liknar din? Läs mer om hur du blir en del av vårt duktiga assistentgäng.

Lediga jobb