Kärt barn har många namn heter det ju… Och ser vi till den person på Passal Assistans som ansvarar för våra olika assistansgrupper så har den under väldigt lång tid haft titeln assistanskoordinator. På andra bolag kanske titeln är assistanschef, kund- och personalansvarig, uppdragschef eller assistanskoordinator. Vi på Passal gör nu ett byte och det som gäller hos oss framöver är assistansansvarig.
Varför gör vi det här då?
Jo, vi vill förtydliga och förenkla. I vissa större assistansgrupper har vi samordnare och det är en roll som helt förståeligt förväxlas med koordinator. Nu vill vi göra det tydligare. Vem är ansvarig och vem samordnar.
Vi vill också göra det så tydligt som möjligt för våra personliga assistenter så de vet vem som är ansvariga för den assistansen de jobbar med och därmed också är personalansvarig för dem.
Vad innebär det?
Förutom att förtydliga och byta namn så innebär det ingen skillnad för våra kunder och assistenter. Det är samma närvaro och service som tidigare. Vår förhoppning är bara att bytet till assistansansvarig ska underlätta för alla.
Väl mött!
//Passal
Vad innebär det att ha sin assistans hos Passal? Läs mer om vårt sätt att assistera, hur du byter eller väljer Passal som assistansbolag.
En god arbetsplats mår alla bra av. Känner du att vår arbetsfilosofi liknar din? Läs mer om hur du blir en del av vårt duktiga assistentgäng.