Assistans-transparens

Det är alltid enkelt att prata, skriva och skylta med nöjda kunder. En glad bild, ett kul citat eller en sammankomst där alla firar. I vår bransch är det fantastiskt att se. Med den här vill vi se längre än så och visa med transparens hur våra kunder upplever vår vardagliga arbete.

Kontakta ossLäs mer om att bli kund

Hur mäts Nöjdkund Index & hur vet man om man är bra nog?

"Når du en poäng på 50 är det utmärkt, och över 70 är exceptionellt. En perfekt poäng är som enhörningar – de finns helt enkelt inte."

Källa:www.netigate.net

Helena Sjölander

VD & Grundare

“Vi har fått till oss att många undrar hur vi presterar i branschen och därför känns det också rimligt att möta den frågan med konkreta och tydliga resultat.”

Tid i branschen är ingen kvalitetsstämpel

Vi har varit med länge i branschen, men vi tycker att det inte längre är ett argument för hur bra eller dåligt man sköter det vardagliga arbetet ute hos våra kunder. Vi ser många som skyltar med “nöjda kunder” och vi tycker att det är dags att vara transparenta för alla våra kunder och potentiella kunder om hur vi presterar som assistansbolag.

Sammanfattning Nöjd Kundindex 2020

En sammanfattning av förutsättningarna för vår kundundersökning under våren 2020.

Kontakta oss

Rekommendations transparens

Sammanfattning Nöjd Kundindex 2020

Undersökningen är uppbyggd på frågor kring både Region Värmland och Väst Sverige. När man fått alla poäng läggs det ihop och får den totala procenten. Därav kan det skilja sig i graferna nedan i jämförelse med det totala värdet.

Undersökningen är gjord av gänget på Quicksearch.

Kontakta oss

Rekommendations transparens

Skulle du rekommendera Passal?

Något av det finaste vi kan få är en rekommendation. Här kan du se hur utvecklingen har gått genom åren. Sedan 2017 har vi lagt in en extra växel för att jobba upp dessa siffror. Svart på vitt kan man nu tydligt se att det har gett resultat ute hos våra kunder.

Total juridikrapport

Hur fungerar juridiken på Passal?

Vi är stolta över siffrorna på våra undersökningarna, men framförallt juridiken som sticker ut och är så nära toppen av sin fulla potential. Det känns viktigt att vi specifikt visar siffrorna från juridiken då det är en betydande del när du vill byta, välja eller utöka ditt personliga assistans.

Kunders kommentarer

Juridik kommentarer

Välj Passal Assistans

Nöjdkund Index 2020

Här är hela NKIn nedbruten i respektive bild för att enkelt ta till sig och se hur vi presterar på de olika områdena.

Totala NKI värdet

Total Nöjdkund
Index från 2020

NKI

92

%

Det totala värdet
på Juridikens vardagliga arbete
NKI

79

%

Det totalt värde på
hela Nöjdkund Index
NKI

84

%

Det totala värdet på Assistanskoordinatorernas vardagliga arbete

Kerstin Leufvén

VD & Grundare

“Kvalitativ assistans finns säkert hos fler assistansbolag, men siffror på det vardagliga arbetet finns inte tillgängligt för människor som är i behov av kvalitativ assistans.”

Hur står sig Passal Assistans i branschen?

Det är tydligt att dessa siffror inte är för allmänheten hos andra assistansbolag då de inte finns att hitta på ett enkelt sätt. Så hur står sig Passal Assistans gentemot andra assistansbolag? Vi har försökt att söka efter NKI eller liknande mätverktyg hos andra assistansbolag, men de verkar vara obefintliga eller inte vara publika.

Är Passal Assistans för dig?

Vi hoppas att den här rapporten har gett dig insikt och det underlag som du behöver för att välja eller inte välja Passal som ditt assistansbolag. Är vi av intresse så hör gärna av dig till någon av våra informatörer här nedanför!

Hannele Nevala

Informatör Värmland

Sandra Widenberg

Informatör Västsverige