Intervju — Marika

Här får du möta en av Passals kunder, Marika. Marika är även med och håller i Passals utbildningar inom AKK, alternativ kompletterande kommunikation.

Vad betyder den personliga assistansen för dig?

Med den personliga assistansen känner jag en frihet och kan göra mina saker på mitt sätt. Viktig också att jag får välja en assistent som passa mig. Det måste stämma för båda.

Vad är viktigt för dig hos ett assistansbolag?

Att jag får den hjälpen jag behöver i olika situationer. Också viktigt att assistansbolaget tar sig tid att lyssna och förstå, att de har tid för sina kunder.

Vad tänker du främst på när du hör ordet Passal?

Passal är för mig det bästa bolaget som finns, ni är så måna om ALLA på Passal. Ni har alltid tid för mig. Ni svarar alltid snabbt när jag behöver hjälp med något. Jag är så tacksam att jag är kund på Passal!

Har du något bra livsråd att dela med dig av?

Det ska vara gott att leva. Livet går inte i repris.

Avslutningsvis, du är föreläsare inom kommunikation. Vad vill du att den som lyssnar till dina föreläsningar ska få med sig?

Vikten av att alla har rätt till kommunikation och AKK på sitt sätt, att AKK-hjälpmedel alltid ska vara med och att det ska finnas nära kunden. Att personen i behov av hjälp får använda hjälpmedlet även om det kan ta sin tid. Det är så oerhört grundläggande att alla ska få vara med i samtalet. Tänk också på att hjälpmedlet ska vara helt och rent.

Tack så mycket för samtalet Marika!

Enkelt val, lätt byte.

Vad innebär det att ha sin assistans hos Passal? Läs mer om vårt sätt att assistera, hur du byter eller väljer Passal som assistansbolag.

Lirar dina värderingar
ihop med våra?

En god arbetsplats mår alla bra av. Känner du att vår arbetsfilosofi liknar din? Läs mer om hur du blir en del av vårt duktiga assistentgäng.

Lediga jobb